Slijedeći tjedan – posljednje izvedbe ‘Cementa’ i ‘Mladeži bez Boga’ u ZKM-ovoj kazališnoj sezoni 2020/2021

Kratko je ostalo do kraja kazališne sezone, a još mnogo toga za pogledati. U idućem tjednu, od 9. do 12. lipnja, na programu ZKM-a su dobro poznata i omiljena predstava „Mladež bez Boga“ te „Cement“, prelijepa priča o ljubavi u doba revolucije.

Za navedene izvedbe možete dobiti popust na ulaznice tako što u ZKM-ovoj internetskoj trgovini iskoristite promo kod ZKM6 te zahvaljujući tome pojedinačnu ulaznicu plaćate samo 45 kuna.

MLADEŽ BEZ BOGA

Izvedbe: 9. i 10. lipnja

Mladež bez Boga / foto: izvor ZKM

Mladež bez Boga donosi nimalo uljepšanu sliku generacije mladih koji odrastaju među nama i uz nas u bešćutne ljude ogrezle u profit te nasilje industrije videoigara, s vjerom u kibernetski prostor i smrt. Današnja mladež priprema se na neku drugu vrstu rata u kontekstu STEM-revolucije kojom neoliberalni kapitalizam na velika vrata prodire u odgojno-obrazovni sustav iz kojeg izbacuje humanističke predmete i oblikuje novu radnu snagu za tržište rada te promiče natjecanje koje nam preostaje kao jedini oblik međuljudskih odnosa.
Pojam battle royal, masovne bitke u kojoj samo jedan preživljava preselio se iz svijeta videoigara u našu stvarnost dok se mi u malograđanskoj maniri pasivnih promatrača čudimo “kamo ovaj svijet ide?” Vrijeme je da se zapitamo: odgajamo li heroje ili stvaramo antiheroje?

KUPI ULAZNICE

CEMENT

Izvedbe: 11. i 12. lipnja

Cement / foto: izvor ZKM

Cement prema tekstu velikog Heinera Müllera priča je o revoluciji, njezinim posljedicama i žrtvama, emancipaciji obespravljenih (žena, radnika), ali, prema riječima redatelja Sebastijana Horvata, i najveća ljubavna priča svjetske dramske književnosti. S obzirom na tematsku širinu teksta, koji osim ljubavne sudbine bračnog para u vrijeme revolucionarnih previranja progovara i o „velikim“ pitanjima, kao što su vlasništvo i izvlaštenje, (samo)upravljanje i revolucionarno nadanje i razočaranje, ljubav između muškarca i žene naizgled je tek dio šire društvene slike u kojoj je ljubav odnos od sporednog i malog značaja. Međutim, Rakan Rushaidat i Nataša Kopeč pod redateljevim vodstvom i u dramaturškoj obradi Milana Markovića Matthisa donijeli su na scenu likove koji nas podsjećaju u kolikoj mjeri se društvena situacija prelama na naše najintimnije odnose, ali isto tako i da način na koji volimo, vrsta intimnih, obiteljskih odnosa koje stvaramo, najdirektnije konstituira svijet u kojem živimo.

KUPI ULAZNICE