Secret Service i ostale stvari

Washington DC, MJ i White Hause u pozadini

Opet mi se dogodila ista stvar kao u Minhenu. Izađem na aerodromu iz autobusa i dođe mi poruka da će avion kasniti 2 sata. Proguram nekako i ta dva sata pa nam kažu da će kasniti još 15 minuta jer nije došla hrana. I napokon sjednem na svoje mjesto i stjuardesa zatvori vrata. Sad više nema odgađanja i mi krećemo za Washington. To je 7 i pol sati leta. Uspio sam vidjeti samo onaj novi film o Indiana Jonesu, malo odspavati i to je to.

Slijetanje u Washingtonu. Tamo na aerodromu nema gužve jer smo kasnili. Svi internacionalni letovi su već došli i sva ta raja je prošla kontrole tako da je nas tristotinjak bez odugovlačenja prošlo kroz pasošku kontrolu. Ovaj put nisam uzeo auto jer mi je hotel u centru Washingtona, a tamo mi je i ured. Uzeo sam metro do hotela. “Samo” 24 stanice do hotela. Hotel je odmah na izlazu iz metroa. Sad se pitam kaže li se na hrvatskom “iz metroa” ili “iz metra”?! Ako se ne kaže iz Katara nego iz Katra, onda se ne kaže “iz metroa” nego se kaže “iz metra”. Dakle kako god, izađem ja iz metra i uđem u hotel. Već je večer pa odem odmah na spavanje.

Moj hotel je marke Citizen pa je sve automatizirano i moderno. Ima poseban način buđenja. Ujutro se upali svjetlo i iz zvučnika se čuje umiljati ženski glas koji broji od 100 prema dolje – 100, 99, 98,…3, 2, 1, i onda kaže “Good morning”. Ako se ne reagira, počne opet brojati od stotke na dolje. Kad mi dosadi, isključim tu aplikaciju i odem na tuširanje. Poslije tog jutarnjeg rituala odem u šetnju kroz centar.

Hotel je blizu Kapitola – 200 metara pješice i nađem se na onoj velikoj livadi u centru Washingtona. Jako me  iznenadilo da  ujutro ima puno cura na trčanju. Kad se to zbroji, izgleda kao da ima 90% ženskog svijeta na trčanju. Skoro nijednog momka. To me malo čudi ali ne znam razlog za to. Možda su momci svoje odtrčali ranije ili možda ne trče nego sjede u fast food restoranima i žderu hamburgere.  Slijedeće što me iznenadilo je da ima puno beskućnika koji spavaju na klupama u parku ili ispod podvožnjaka. Neki čak i na pločniku. Eto, to je ta bogata Amerika gdje se po gradovima skitaju brojni beskućnici!!!

Washington DC, beskućnik spava na pločniku / foto: MJ

I tako sam prošetao centrom Washingtona. Prešao sam 12 kilometara, a srećom sam ponio tenisice jer toliko pješačenje baš nije za obične cipele. Eto, mogu reći da sam baš detaljno vidio Washington. Još jedna stvar me baš iznenadila. Oko Bijele kuće sve vrvi od policije u crnim uniformama, a naoružani su do zuba. Svi ti momci i djevojke imaju na leđima ili na prsima napisano “Secret Service”. To bi u prijevodu bilo kao “Tajna služba”. Oni čuvaju Bidena i Bijelu kuću. Pa pitam se kako li je tajan taj tajni servis kad si na prsa stave tablu s velikom slovima?! Onda to baš i nije nekakva tajna. Izgleda da je važno praviti reklamu za sebe. Može biti da je to neka vrsta psihološkog pritiska na nepoželjne ljude. I u svakom slučaju, ima stotine takvih agenata s pancirnim vestama i oružjem.

Washington DC, Secret Service / foto: MJ

Bijeloj kući se uopće ne može prići ni blizu. Iz daljine se teško i vidi ta Bijela kuća jer je svuda okolo drveće ili visoka ograda. Osim toga, bio je praznik “Columbus Day” pa se svi oni koji ne rade, upute da posjete turističke atrakcije. Sreća da je to veliko područje pa se masa svijeta raširi.

I na kraju te šetnje Washingtonom još jedna zanimljivost. Ovdje u Washingtonu ima puno tih državnih organizacija. Tu su ministarstva  za razne stvari – Ameri to ne zovu ministarsvo neko Department što bi se prevelo kao odjel. Osim toga,  ima puno muzeja a uz to i velikih organizacija. Baš zbog toga ima stvarno ogromnih zgrada. Uopće nije čudno ako je zgrada dugačka 400 do 500 metara. Na slici ispod je Ministarstvo za agrokulturu (Department of Agriculture). Zgradi nikad kraja. Nije ni čudo da sam prehodao 12 kilometara toga dana. Nikad kraja velikim zgradama i širokim ulicama. Sreća što je sutradan sastanak cijeli dan pa ću se lijepo odmoriti.